Pagina's

maandag 4 februari 2013

Review: Catrice BB Allround Foundation

Jawel, de populaire BB creams. Ze zouden de ideale combinatie moeten zijn tussen foundation en huidverzorging. Niet alleen mooi dekkend, maar ook nog eens goed voor de huid. Dat klinkt natuurlijk perfect, maar dan moet het nog wel waargemaakt worden.




 Sinds kort heeft Catrice ook een BB cream in het assortiment opgenomen, en ik was daar (natuurlijk) heel erg benieuwd naar.

Catrice zelf over de BB cream:
" Huid couture” – met het multitalent BB foundation! Deze combineert perfect afgestemde huidverzorging met de voordelen van make-up in één product. De 6in1 BB Allround Foundation van CATRICE zorgt voor een perfecte, stralend mooie teint. Het effect: een huid die prachtig in balans is. De BB foundation reguleert de vochtbalans, matteert glimmende plekjes, corrigeert en maakt poriën minder zichtbaar. Het beschermt de huid met UV filters (SPF30) en laat de huid stralen dankzij lichtreflecterende pigmenten. De egaliserende eigenschappen geven de huid een perfect verzorgde uitstraling. De verzorgende ingrediënten als hydraterende amandelolie houden de huid zacht en soepel. Ideaal voor de droge en gevoelige huid, maar ook geschikt voor normale huidtypen. De BB Allround Foundation is een ideale multitasker voor een perfect verzorgde en opgemaakte huid, in slechts enkele seconden! Verkrijgbaar in vier verschillende tinten."

 Catrice belooft dus een 6 in 1 BB cream, die de huid in balans houdt, corrigeert, beschermt (30 SPF), oplicht, egaliseert en hydrateert. Nu vind ik persoonlijk dat hydrateren onder de huid in balans houden hoort, en deze twee eigenschappen niet echt los van elkaar staan. Maar alsnog klinken al deze eigenschappen erg goed. Ik heb zelf een redelijk vette T-zone, maar rondom mijn neus is het met dit winter weer juist heel droog. Ik ben benieuwd hoe mijn huid reageert op de BB cream, dus laten we verder kijken naar de BB cream itself.


De verpakking ziet er mooi uit: een mooi strak design en hygiënische verpakt in een tube. Ook is een tube beter voor onze portemonnee, aangezien daar de laatste restjes product uitgeschraapt kunnen worden. 


De ingrediëntenlijst is voor veel mensen (waaronder mij) een reeks van onbekende woorden. Onderaan de lijst is wel te zien dat de BB cream amandelolie bevat om de huid te hydrateren en talk om de huid te matteren. Bovenaan is ook ethylhexyl methoxycinnamate te zien, een zonnefilter.  


Ik heb zelf de kleur 030 Nude Beige gekocht. De kleur 010 Light Beige was voor mij te licht, 020 Rosy Beige was mij weer te roze en 030 Nude Beige net een tikje te donker. Maar ach, met een kleurtje is hij perfect! De BB cream is makkelijk uitsmeerbaar en best vloeibaar. Op mijn hand zie je dat hij al dat hij goed dekt, maar nu nog op het gezicht testen.



Links zie je mijn gezicht zonder make-up en rechts met alleen de BB cream op. Zoals ik al zei, zie je dat hij iets te donker is. Maar eenmaal in combinatie met andere make-up valt het heel erg mee. Hij dekt erg goed en maakt mijn huid mooi egaal. Ik had naast mijn rechter wenkbrauw een wondje, wat helemaal niet meer rood is met de BB-cream. Ook lijkt de BB cream op het eerste gezicht mooi matterend, maar niet uitdrogend.



Hier een close-up van de BB cream met make-up. Ziet er mooi egaal uit, niet? Echter, na een hele dag dragen ziet hij er helaas niet meer zo uit. Mijn T-zone is als de malle gaan glimmen, ondanks het matterende effect in het begin. Ik heb het gevoel alsof hij van mijn huid afglijdt, misschien omdat mijn huid te vet is? De droge plekjes rondom mijn neus, vooral bij mijn neusvleugels, werden in de loop van de dag steeds droger. Jammer genoeg, maakt de BB cream bij mij de droge plekjes dus nog droger en de vette plekken nog vetter. Niet ideaal voor mijn huid. Misschien dat ik deze BB-cream vooral kan dragen in de lente, wanneer mijn huid niet meer zo droog is. In de zomer zal hij waarschijnlijk nog meer van mijn huid afglijden. 

De BB Allround Foundation van Catrice lijkt op het eerste gezicht perfect, maar aan het einde van de dag doet hij het niet zo goed op mijn huid. Voor mensen met een 'normale' huid, zal hij misschien wel goed werken. Ik hoop dat hij voor mij, bij wat minder koud weer, ook goed werkt. We shall see

De BB Allround Foundation is voor €5,99 te koop bij o.a. de Trekpleister en het Kruidvat.


Liefs,

Sanne





1 opmerking: