Pagina's

maandag 4 februari 2013

Make it a lifestyle, not a duty

Vandaag is het de derde dag van mijn healthy tour. Ik ben dus pas begonnen en resultaten, ach dat komt nog wel. Maar ik wil wel graag vertellen wat ik doe, waarom ik het doe en wat ik nog wil doen.





Ik heb om eerlijk te zijn zo ongeveer eens per week het voornemen om af te vallen. Ik hoef geen 10 kilo's eraf, maar het mag allemaal wel wat strakker. Elke keer resulteerde dit in een huge fail en een week later voelde ik me weer schuldig en, hoppa, daar kwam het voornemen weer. Ik denk eigenlijk dat ik het ook nooit goed heb aangepakt, ik wou afvallen en daarom ging ik minder eten. Ik viel dan wel snel af, maar op een gegeven moment kwamen de vreetbuien toch weer opzetten. En dan dacht ik: ik heb nu toch al een chocolaatje gegeten, nu kan ik net zo goed alles eten. Tja, niet de beste redenatie, daar ben ik me van bewust.


love your body


Nu probeer ik gezonder te leven, niet omdat ik af wil vallen en mijn lichaam niet mooi vindt. Maar omdat ik lekkerder in mijn vel wil zitten. Sinds ik ben begonnen met mijn studie Geneeskunde, ben ik gewoon constant moe. En dat ben ik zat. Ik wil gewoon lekker vol energie zitten en genieten van mijn leven. En ik ben ervan overtuigd dat voeding voor een groot deel daaraan kan meehelpen.
Ik heb niet super veel verstand van 'gezond' leven en de informatie die ik heb, heb ik uit boeken en van internet. Wat de een gezond vindt, vindt de ander niet. En soms kan je door alle 'gezonde' tips de bomen door het bos niet meer zien: wat is nou echt belangrijk en wat ik nou echt gezond?

Ik denk dat iedereen andere behoeften heeft als het gaat om voeding en ik ga nu proberen uit te vinden waar ik me het lekkerst bij voel. Want dat is uiteindelijk mijn doel: me lekkerder voelen.





Ik ben dus niet op een dieet, ik wil niet persé afvallen. Ik wil gewoon mijn levensstijl gezonder maken. Wanneer je goed let op wat je eet, denken mensen al snel dat je doorslaat en alleen nog maar leeft op een knol uit de achtertuin. Of dat niet eens. Het is moeilijk om deze mensen te laten begrijpen dat het belangrijk is om te letten op wat je binnenkrijgt. You are what you eat. Een gouden ouwe, maar wel de waarheid.

Nu weten jullie waarom ik dit doe, mijn motivatie, mijn drijvende kracht. Nogmaals, ik wil gewoon lekkerder in mijn vel zitten en meer energie hebben (maar eventuele kilootjes eraf zijn altijd mooi meegenomen natuurlijk). Informatie over hoe ik het doe, wat ik doe en recepten komen binnenkort.


Liefs,

Sanne



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen