Pagina's

zondag 3 februari 2013

Review: Catrice Absolute Nude Eyeshadow Palette

Vandaag liep ik in de Kruidvat en, wonder boven wonder, het nieuwe assortiment van Catrice en Essence was al bijgevuld! Ik heb toen als een gek mijn mandje gevuld, uiteindelijk tot de conclusie komend dat het allemaal wel een beetje duur werd. Helaas heb ik dus een selectie moeten maken, maar van één product wist ik al zeker dat ik het zou kopen. Het Absolute Nude Eyeshadow Palette! Waarschijnlijk dacht iedereen hetzelfde, want ik heb het laatste palette dat er lag veroverd.




Het Absolute Nude palette bestaat uit 6 verschillende kleuren nude (hoe kan het ook anders). Van een mooie highlighter tot aan een donker bruine teint. Ook bevat het palette een kwastje, met aan de ene kant een sponsapplicator en aan de andere kant en soort oogschaduw kwastje met haartjes. Het kwastje is niet van super goede kwaliteit, maar ook niet super slecht. Je zou er eventueel je oogschaduw mee kunnen blenden. Wel vind ik het erg leuk dat het geen kwastje is met aan beiden kant een sponsapplicator.





Het is jammer dat de kleuren geen naam hebben, dat geeft het toch altijd net wat extra's. Om het wat duidelijker te maken, heb ik elk kleurtje even genummerd.

- 1 is een lichte highlighter, met een rozige ondertoon en zilveren shimmers
- 2 is een champagne/roze kleur met zilveren shimmers
- 3 is een bruin/gouden kleur met zilveren shimmers
- 4 is een bruin/gelige kleur met zilveren shimmers
- 5 is een donker bruine kleur (ook een beetje gelig) met zilveren shimmers
- 6 is een warme donker bruine kleur met zilveren shimmers

Alle oogschaduws bevatten shimmers, maar de laatste drie lijken soms ook wel een beetje mat. 




Kleur 1,2 en 3




Kleur 4,5 (valt lichter uit dan in palette) en 6


Ik vind het echt een super leuk palette. Het zijn mooie kleuren die erg draagbaar zijn en de oogschaduws kruimelen nauwelijks. De pigmentatie is voldoende, maar heel goed op te bouwen. Tuurlijk, het is geen Urban Decay Naked dupe, maar dat maakt het geen minder fijn palette. Ik denk dat Catrice een goede zet heeft gedaan met dit palette, het feit dat ze zo snel gaan zegt genoeg. 

Het palette kost €4,99 en is te koop bij o.a. de Trekpleister en het Kruidvat.


Liefs,

Sanne





Geen opmerkingen:

Een reactie posten